Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY INTERNETOVÉHO OBCHODU WWW.INTUSHOES.CZ
Obecně
Internetový obchod na adrese http://intushoes.cz provozuje Dagmar Lucie Bradávková (dále uváděna jako prodávající), se sídlem Komenského 423, 76316 Fryšták – Horní Ves, IČO 63394821, neplátce DPH, zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Magistrátem města Zlína. Kontaktní údaje - e-mail intushoes@gmail.com nebo telefon +420 777 93 94 99.
Jakmile odešlete prostřednictvím internetového obchodu vaši objednávku, dojde tím k uzavření smlouvy mezi vámi a prodávajícím. K uzavření smlouvy dojde i v případě, že svou objednávku nabízeného zboží provedete telefonicky zavoláním na výše uvedené telefonní číslo. Přijetí objednávky a uzavření smlouvy bude potvrzeno e-mailem.
Platbu proveďte do 10 dnů od uzavření smlouvy nebo později v závislosti na vybraném způsobu platby.
Jako spotřebitel můžete od uzavřené smlouvy kdykoli odstoupit, a to až do uplynutí 14 dnů ode dne převzetí zboží. Od kterých smluv není možné odstoupit, naleznete v plném znění obchodních podmínek. Prodávající může odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli, a to až do okamžiku, kdy od něj převezmete zboží. Po odstoupení od smlouvy zboží vrátíte prodávajícímu včetně případných dárků a bonusů, pokud vám nějaké byly poskytnuty, na vaše vlastní náklady, do 14 dnů od odstoupení. Peníze vám budou vráceny do 14 dnů od doručení odstoupení, ne však dříve než zboží bude doručeno zpět kupujícímu.
Hmotné zboží
Pokud si v internetovém obchodě intushoes.cz objednáte hmotné zboží, dojde tím k uzavření kupní smlouvy.
Toto zboží je dodáváno pouze do následujících států: Česká republika, Německo, Rakousko a Slovensko. Jeho vlastníkem se stanete převzetím zboží, ne však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu. Pokud vám jako spotřebiteli či nepodnikající právnické osobě bude dodáno poškozené zboží, neprodleně o tom informujte na výše uvedený email. V případě, že poškození zjistíte při přebírání zboží, informujete o škodě i přepravce. Pokud vám jako podnikateli bude dodáno poškozené zboží, řešte škodu s přepravcem.
Pokud nejste podnikatelem, máte právo do uplynutí 24 měsíců od převzetí zboží, případně ve lhůtě delší, pokud je jinde uvedena, reklamovat vady, které se na zboží vyskytly. Jako podnikatel můžete reklamovat vady, které byly na zboží v okamžiku, kdy na vás přešlo nebezpečí škody, do 6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od převzetí zboží. Jak přesně zboží reklamovat a co můžete v případě reklamace žádat, naleznete v obchodních podmínkách.
Digitální zboží na nehmotném nosiči
Pokud si v internetovém obchodě intushoes.cz objednáte digitální zboží na nehmotném nosiči, dojde tím k uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu na nehmotném nosiči.
Vady zboží je třeba reklamovat bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co je budete moci zjistit, nejpozději však do 6 měsíců od dodání zboží. Jak přesně zboží reklamovat a co můžete v případě reklamace žádat, naleznete v obchodních podmínkách.
Obecná ustanovení
1.1. Působnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv mezi Dagmar Lucií Bradávkovou jako obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti ze smluv vyplývající. Součástí obchodních podmínek jsou i povinně poskytované informace. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatném dokumentu na webu. Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 6. 2025.
1.2. Používané pojmy. V obchodních podmínkách jsou pužívány následující zkratky:
1.2.1. Prodávající - čímž se rozumí obchodník, tedy Dagmar Lucie Bradávková, se sídlem Komenského 423, 76316 Fryšták – Horní Ves, IČO 63394821, zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Magistrátem města Zlína, neplátce DPH.
1.2.2. Vy, čímž se rozumí zákazník, tedy druhá smluvní strana odlišná od prodávajícího, kterým může být jeden z následujících subjektů:
1.2.2.1. Spotřebitel, kterým je člověk nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.2. Nepodnikatel, kterým je právnická osoba nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.3. Podnikatel, kterým je člověk nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
1.2.3. Internetový obchod, tedy webové rozhraní nacházející se na webové adrese http://intushoes.cz, ve kterém si můžete prohlédnout nabídku zboží a objednat zboží z nabízeného sortimentu.
1.2.4. E-mail, tedy elektronická pošta, kterou je možné prodávajícího kontaktovat na e-mailové adrese intushoes@gmail.com.
1.2.5. Telefon, pomocí kterého je možné prodávajícího kontaktovat na telefonním čísle +420 777 93 94 99.
1.2.6. Smlouvy, kterými se rozumí:
1.2.6.1. kupní smlouvy,
1.2.6.2. smlouvy o dodání digitálního obsahu.
1.3. Vztah obchodních podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí všech smluv. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.
1.4. Vztah smlouvy a obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti neupravená obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v souladu s právními předpisy Evropské unie, zejména směrnicí 2011/83/EU, o právech spotřebitelů a směrnicí 2000/31/ES, o elektronickém obchodu. V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním předpisem, nejedná-li se o záležitost, kterou lze ujednáním upravit odchylně, má přednost právní předpis.
1.5. Oddělitelnost ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se některé z ustanovení obchodních podmínek nebo smluvních ujednání stane neplatným, neúčinným nebo se k němu nebude přihlížet, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání.
1.6. Vztahy s mezinárodním prvkem. Právní poměry mezi prodávajícími a vámi se v případě přítomnosti mezinárodního prvku řídí českým právem a k řešení případných sporů jsou příslušné české soudy. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se nepoužije.
1.7. Způsoby řešení stížností. Případné stížnosti a spory mezi vámi a prodávajícím je možné řešit
1.7.1. mimosoudně v řízení vedeném Českou obchodní inspekcí (www.coi.cz),
1.7.2. emailem na naší e-mailové adrese,
1.7.3. telefonicky na telefonním čísle prodávajícího.
1.8. Dozorové orgány. Nad činností prodávajícího provádí kontrolu a dozor státní orgány České republiky, na které je možné se v souladu právními předpisy, které upravují jejich působnost a pravomoci, obracet se svými podněty. Orgány státního dozoru jsou zejména:
1.8.1. Česká obchodní inspekce,
1.8.2. živnostenské úřady,
1.8.3. Úřad pro ochranu osobních údajů.
Objednávání zboží a uzavírání smluv
2.1. Objednání zboží. Zboží nabízené v internetovém obchodě je možné objednat si tak, že nabídku na uzavření smlouvy, kterou je vystavení zboží v internetovém obchodě, přijmete prostřednictvím:
2.1.1. internetového obchodu,
2.1.2. telefonu.
Přijetí nabídky s dodatkem či odchylkou není možné a považuje se za protinabídku z vaší strany.
2.2. Objednání zboží prostřednictvím internetu. Objednání zboží prostřednictvím internetového obchodu provedete vybráním nabízeného zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení, vložením zboží do virtuálního košíku, vyplněním požadovaných údajů, zvolením způsobu dodání zboží a platby a odesláním vaší objednávky pomocí tlačítka „Odeslat objednávku“, čímž dojde k uzavření smlouvy. Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně i změnit zadané údaje.
2.3. Objednání zboží prostřednictvím telefonu. Objednání zboží prostřednictvím telefonu provedete zavoláním na uvedené telefonní číslo, na kterém prodávajícímu sdělíte:
2.3.1. vybrané zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení,
2.3.2. vybraný způsob dodání zboží a platby,
2.3.3. vaše identifikační údaje:
2.3.3.1. jméno a příjmení a případný název právnické osoby,
2.3.3.2. bydliště nebo sídlo,
2.3.3.3. adresa pro dodání zboží,
2.3.3.4. telefonní číslo,
2.3.3.5. e-mailová adresa,
2.3.3.6. IČO, pokud nejste spotřebitelem,
2.3.3.7. DIČ, pokud jste plátcem DPH.
2.4. Potvrzení přijetí objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám bude potvrzeno na vaši e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy, jejíž součástí bude:
2.4.1. potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu,
2.4.2. obchodní podmínky internetového obchodu, jejichž obsahem jsou i povinně poskytované informace.
V případě neúplnosti nebo nesprávnosti objednávky budete vyzváni k jejímu doplnění nebo budete upozorněni na nemožnost uzavření smlouvy.
2.5. Jazyk a uchovávání smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém jazyce. Uzavřené smlouvy jsou ukládány a na základě žádosti vám k vaší smlouvě bude umožněn přístup.
Uzavřené smlouvy a jejich obsah
3.1. Změna a zrušení smlouvy. Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit; činit tak lze pouze na základě vzájemné dohody, případně pokud tak stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.
3.2. Obsah kupní smlouvy. Na základě uzavřené kupní smlouvy je prodávající povinnen dodat vám ujednaným způsobem objednané hmotné zboží a poskytnout případné ujednané služby a vy jste povinni si zboží převzít a zaplatit prodávajícímu celkovou cenu, která je tvořena cenou objednaného zboží, cenou platby, cenou dodání zboží a cenou případných dalších objednaných služeb.
3.3. Obsah smlouvy o dodání digitálního obsahu. Na základě uzavřené smlouvy o dodání digitálního obsahu je prodávající povinen dodat vám ujednaným způsobem objednané digitální zboží na nehmotném nosiči a poskytnout případné ujednané služby a vy jste povinni dodání digitálního obshu umožnit a zaplatit prodávajícímu celkovou cenu, která je tvořena cenou objednaného zboží, cenou platby, cenou dodání zboží a cenou případných dalších objednaných služeb.
3.4. Ochrana duševního vlastnictví. Pokud vám na základě smlouvy bude dodáno zboží, které je chráněno právy duševního vlastnictví (zejména autorská díla, ochranné známky, průmyslové vzory, patenty a užitné vzory), není součástí smlouvy licence opravňující vykonávat práva duševního vlastnictví. Zboží chráněné autorským právem nesmíte jako fyzická osoba užívat jinak než pro osobní potřebu a jako právnická jinak než pro svou vlastní vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále prodávat, pronajímat nebo jinak zpřístupňovat třetím osobám.
3.5. Slevy a reklamní akce. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není stanoveno jinak, nelze jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody kombinovat.
3.6. Dárky a bonusy. Pokud vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, dochází k tomu na základě darovací smlouvy, proto za jejich vady neodpovídáme. Existence darovací smlouvy je závislá na existenci smlouvy hlavní a darovací smlouva je uzavírána s rozvazovací podmínkou zrušení darovací smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.
3.7. Slevové kupony a dárkové poukazy. Slevový kupony a dárkové poukazy je možné uplatnit za ujednaných podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu. Pokud není ujednáno jinak, lze je uplatnit pouze v internetovém obchodě intushoes.cz a doba platnosti je omezena u slevových kuponů do odvolání nebo ukončení slevové akce, u dárkových poukazů na dobu na něm uvedeném..
Platební podmínky
4.1. Způsoby platby. Celkovou cenu je možné uhradit těmito způsoby:
4.1.1. předem bezhotovostně převodem na náš účet:
4.1.1.1. 275294722/0600 (CZK);
4.1.1.2. 275111316/0600 (EUR),
4.1.2. předem bezhotovostně platební kartou,
4.2. Doba pro zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit buď před dodáním zboží, při převzetí zboží, nebo později, a to podle ujednaného způsobu platby. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, jste povinni ji uhradit do 7 dnů od uzavření smlouvy. Pokud je celková cena hrazena prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena uhrazena připsáním peněžité částky na náš účet u poskytovatele platebních služeb.
Dodací podmínky pro kupní smlouvy
5.1. Působnost. Tato část obchodních podmínek se vztahuje na dodávání hmotného zboží na základě kupních smluv.
5.2. Způsoby dodání. Způsoby dodání, které můžete využít, jsou následující:
5.2.1. Zásilkovna
5.2.2. balík České pošty,
5.3. Omezení dodávání zboží. Zboží dodáváme pouze do těchto států:
5.3.1. Česká republika,
5.3.2. Slovensko,
5.3.3. Německo,
5.3.4. Rakousko
5.4. Nabytí vlastnického práva. Vlastníkem zboží, které vám bude dodáno, se stanete převzetím zboží, ne však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu.
5.5. Doba pro dodání. Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny. Zboží bude v této době dodáno na místo určení. Pokud nejste spotřebitelem a zboží má být do místa určení dodáno pomocí přepravce, bude zboží v této době předáno přepravci.
5.6. Převzetí zboží. Zboží jste povinni převzít v ujednané době a na ujednaném místě v závislosti na způsobu dodání. Pokud má být zboží dodáno pomocí přepravce, jste povinni jej převzít při dodání do místa určení. Pokud zboží nepřevezmete, vznikne prodávajícímu právo od smlouvy odstoupit, právo na zaplacení nákladů spojených s dodáním zboží, pokud nebyly uhrazeny před dodáním zboží, a právo zaplacení odměny za uskladnění za dobu uskladnění zboží, která končí v okamžiku, kdy zboží převezmete, odstoupíte od smlouvy nebo od smlouvy odstoupí prodávající. Pokud vám zboží bude poté, co jej nepřevezmete, dodáváno opakovaně, má prodávající právo na úhradu nákladů spojených s opakovaným dodáváním.
5.7. Kontrola totožnosti při převzetí zboží. Pokud bylo zboží uhrazeno před jeho dodáním, je prodávající oprávněn podmínit předání zboží kontrolou identity přebírající osoby na základě dokladu totožnosti.
5.8. Poškození zboží při přepravě spotřebiteli nebo nepodnikateli. Pokud jste spotřebitelem nebo nepodnikatelem, přechází na vás nebezpečí škody na zboží převzetím zboží. V případě, že vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni prodávajícího o škodě neprodleně informovat a to nejlépe:
5.8.1. emailem na e-mailovou adresu prodávajícího,
5.8.2. telefonicky na telefonním čísle prodávajícího.
V případě, že poškození zásilky zjistíte již při přebírání zboží, jste povinni o poškození informovat nejen prodávajícího, ale i přepravce při přebírání zboží. O rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím můžete požádat přepravce a v případě, že zjistíte, že zboží bylo poškozeno, nejste povinni jej od přepravce převzít.
5.9. Poškození zboží při přepravě podnikateli. Pokud jste podnikatelem a zboží má být dodáno pomocí přepravce, přechází na vás nebezpečí škody na zboží předáním zboží přepravci. Pokud dojde ke škodě na zboží po přechodu nebezpečí škody, prodejce za ni neodpovídá a škoda na zboží nemá vliv na vaši povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost zboží převzít. V případě, že vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni neprodleně reklamovat poškození zboží u přepravce.
5.10. Balení zboží. Pokud nebude ujednáno jinak, bude zboží zabaleno způsobem vhodným pro jeho uchování a ochranu.
Dodací podmínky pro smlouvy o dodání digitálního obsahu
6.1. Působnost. Tato část obchodních podmínek se vztahuje na dodávání digitálního zboží na nehmotných nosičích na základě smluv o dodání digitálního obsahu.
6.2. Způsoby dodání. Způsoby dodání, které můžete využít, jsou následující:
6.2.1. poskytnutí webového odkazu umožňujícího stažení zboží pomocí internetu,
6.2.2. zasláním zboží e-mailem.
6.3. Omezení dodávání digitálního obsahu. Digitální obsah na nehmotném nosiči je dodáváno pouze do států, do kterých dodáváme hmotné zboží ve smyslu odstavce 5.3 těchto obchodních podmínek.
6.4. Doba pro dodání. Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny.
6.5. Souhlas s dodáním. Zboží vám v závislosti na ujednané době pro dodání může být dodáno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, s čímž vyjadřujete souhlas.
Právo na odstoupení od smlouvy
7.1. Obecně o odstoupení od smlouvy. Odstoupením od uzavřené smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinny vrátit si vše, co na základě zrušené smlouvy poskytly. Odstoupením od smlouvy se ruší i na ní závislá smlouva darovací. Právo odstoupit od smlouvy je možné využít za podmínek, které jsou stanoveny v obchodních podmínkách, nebo pokud tak stanoví právní předpisy.
7.2. Právo prodejce odstoupit od smlouvy. Prodejce má právo odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli od dne uzavření smlouvy do okamžiku, kdy od něj převezmete zboží, a to z důvodů:
7.2.1. vyčerpání zásob objednaného zboží,
7.2.2. nepřevzetí zboží při jeho dodání,
7.2.3. zneužití objednávkového systému jeho internetového obchodu,
7.2.4. uvedení chybných údajů při objednávání zboží,
7.2.5. objednání zboží za cenu výrazně nižší než cenu obvyklou, pokud bylo zboží za tuto cenu nabízeno v důsledku omylu či chyby jeho internetového obchodu,
7.2.6. dalších hodných zvláštního zřetele.
7.3. Zákonné právo spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pokud jste spotřebitelem, máte právo odstoupit od uzavřené smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne
7.3.1. převzetí zboží, pokud jde o kupní smlouvu,
7.3.2. převzetí poslední dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
7.3.3. převzetí první dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží,
7.3.4. uzavření smlouvy, pokud jde o jinou smlouvu.
7.4. Nemožnost odstoupení od smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy nemáte u smluv:
7.4.1. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu,
7.4.2. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
7.4.3. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
7.4.4. o dodání digitálního zboží, pokud nebylo dodáno na hmotném nosiči a bylo dodáno s vaším předchozím souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
7.4.5. o poskytování služeb, jestliže byly splněny s vaším předchozím souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
7.4.6. dalších, pokud tak stanoví právní předpis.
7.5. Způsob odstoupení od smlouvy. Pokud vám vzniklo právo na odstoupení od smlouvy a chcete od smlouvy odstoupit, můžete tak učinit formou jednostranného právního jednání, které prodejci doručíte, nejlépe pak vyplněním vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou obchodních podmínek a jeho odesláním
7.5.1. poštou na adresu prodejce,
7.5.2. e-mailem na e-mailovou adresu prodejce;
7.6. Zachování lhůty. Pokud jste spotřebitelem, pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, pokud prodejci odstoupení odešlete v poslední den lhůty určené pro odstoupení od smlouvy.
7.7. Vrácení zboží po odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li od smlouvy, jste povinni prodejci zboží na vaše vlastní náklady vrátit nejlépe současně s odstoupením od smlouvy, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení a to odesláním zboží na adresu prodejce.
Zboží musíte prodejci vrátit nepoškozené, neznečištěné, neopotřebené a nejevící známky užívání, včetně veškerého příslušenství a dokumentace, pokud možno v původním obalu. Zároveň jste povinni vrátit mu i veškeré dárky a bonusy, které jste obdrželi na základě zrušené smlouvy.
7.8. Vrácení peněz po odstoupení od smlouvy. Pokud jako spotřebitel odstoupíte od smlouvy, zaplacené peněžní prostředky vám budou vráceny do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, ne však dříve než zboží vrátíte prodejci nebo než prokážete, že mu bylo zboží odesláno. Zaplacené náklady na dodání zboží vám vrátíme pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu srovnatelnému způsobu dodání, které prodejce nabízí. Pokud dojde ke snížení hodnoty vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, bude vracená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží snížila. Peněžní prostředky vám budou vráceny stejným způsobem, jakým byly od vás přijaty, případně jiným způsobem, na kterém se s prodejcem dohodnete, pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Reklamace vad běžného zboží spotřebitelem a nepodnikatelem
8.1. Působnost. Tato část obchodních podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že jste spotřebitelem nebo nepodnikatelem, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží, které vám byly dodány na základě kupní smlouvy.
8.2. Záruční doba. Záruční doba je 24 měsíců, u použitého zboží 12 měsíců, od převzetí zboží.
8.3. Odpovědnost prodejce za vady zboží. Prodejce odpovídá za to, že zboží při převzetí a v záruční době nemá vady. Zejména odpovídá za to, že zboží
8.3.1. má vlastnosti, které byly ujednány, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které byly popsány prodejcem nebo výrobcem nebo které jste mohli s ohledem na povahu zboží a na základě prováděné reklamy očekávat,
8.3.2. se hodí k účelu, který je pro jeho použití uveden nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
8.3.3. odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
8.3.4. je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
8.3.5. vyhovuje požadavkům právních předpisů.
8.4. Prodloužená záruka za jakost. Pokud je na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží, v reklamě nebo ve smlouvě uvedena doba, po kterou lze zboží nebo jeho část použít a která je delší než záruční doba, prodejce odpovídá po uplynutí záruční doby za to, že do uplynutí uvedené doby
8.4.1. budou zboží nebo jeho část způsobilé k použití pro svůj obvyklý účel,
8.4.2. si zboží nebo jeho část zachovají své obvyklé vlastnosti.
Doba prodloužené záruky za jakost počíná běžet současně se záruční dobou. Prodlouženou záruku za jakost prodejce poskytuje pouze na některé zboží, pokud je její doba u zboží uvedena způsoby uvedenými výše.
8.5. Omezení odpovědnosti. Prodejce neodpovídá
8.5.1. u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
8.5.2. za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
8.5.3. u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí,
8.5.4. za vady zboží, vyplývá-li to, zejména u zboží zuživatelného a podléhajícího rychlé zkáze, z jeho povahy,
8.5.5. pokud jste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu,
8.5.6. pokud jste vadu sami způsobili.
8.6. Doba pro uplatnění práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit, a to v záruční době nebo době prodloužené záruky za jakost. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nebude vám přiznáno.
8.7. Vaše práva při výskytu vady zboží. Má-li zboží vadu, máte právo:
8.7.1. na bezplatné odstranění vady,
8.7.2. pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na dodání nového zboží bez vad, pokud se však vada týká pouze součásti zboží, můžete požadovat jen výměnu součásti,
8.7.3. není-li možné odstranění vady ani výměna zboží či jeho součásti, odstoupit od smlouvy,
8.7.4. na přiměřenou slevu z kupní ceny.
8.8. Vaše práva při výskytu vady použitého zboží. Má-li zboží prodávané s vadou nebo zboží prodávané jako použité vadu, máte právo:
8.8.1. na bezplatné odstranění vady,
8.8.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny,
8.8.3. není-li možné odstranění vady ani sleva z kupní ceny, odstoupit od smlouvy.
8.9. Vaše práva při opakovaném nebo vícenásobném výskytu vady zboží. Pokud nemůžete zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt téže vady po opravě nebo pro větší počet vad, máte dle své volby právo:
8.9.1. na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti, to však neplatí u zboží prodávaného s vadou nebo u zboží použitého,
8.9.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny,
8.9.3. odstoupit od smlouvy.
Za opakovaný výskyt vady se považuje, pokud se na věci vyskytne stejná vada po jejích alespoň dvou předchozích opravách. Za větší počet vad se považuje současný výskyt alespoň tří vad, z nichž každá samostatně brání užívání zboží.
8.10. Nemožnost požadovat odstoupení od smlouvy a dodání nového zboží. Nemůžete-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi, nemůžete odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,
8.10.1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
8.10.2. použili-li jste zboží ještě před objevením vady,
8.10.3. nezpůsobili-li jste nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
8.10.4. prodali-li jste zboží ještě před objevením vady, spotřebovali-li jste ho, anebo pozměnili-li jste zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám to, co ještě vrátit můžete, a ve zbytku nám poskytnete náhradu do výše, v níž jste měli z použití zboží prospěch.
8.11. Způsob reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit nejlépe:
8.11.1. odesláním zboží na adresu prodejce,
8.11.2. pokud je v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady, u této osoby.
8.12. Náležitosti reklamace. Zboží je třeba prodejci předat ve stavu, který umožní posouzení oprávněnosti reklamace, zejména není možné zboží předat nepřiměřeně znečištěné. Při reklamaci je třeba:
8.12.1. doložit, že zboží bylo zakoupeno u prodejce,
8.12.2. sdělit, jakou vadu zboží reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena. Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho souhlasu měnit.
8.13. Vyřízení reklamace. Pokud jste spotřebitelem, vaše reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud jste nepodnikatelem, vaše reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 45 dnů. O vyřízení reklamace budete v této lhůtě vyrozuměni a zboží vám bude vráceno stejným způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace předáno. V případě, že reklamace nebude vyřízena včas, máte právo od smlouvy odstoupit. Pokud bude vaše reklamace uznána, záruční doba a doba prodloužené záruky za jakost se prodlužuje o dobu, kterou nám vyřízení vaší reklamace trvalo.
8.14. Náhrada nákladů reklamace. V případě reklamace máte právo na náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží účelně vynaloženy. V případě, že reklamace bude zamítnuta, má prodejce právo na náhradu nutných nákladů, které mu vzniknou vracením vašeho zboží.
8.15. Potvrzení o reklamaci. Při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží vám bude vydáno písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Reklamace vad běžného zboží podnikatelem
9.1. Působnost. Tato část obchodních podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že jste podnikatelem, a upravuje odpovědnost prodejce za vady zboží, které vám dodal na základě kupní smlouvy.
9.2. Odpovědnost prodejce za vady zboží. Zboží vám bude dodáno v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nebudou-li jakost a provedení ujednány, bude vám zboží dodáno v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Pokud bude množství určeno jen přibližně, přesné množství určíprodejce. V případě, že zboží bude při přechodu nebezpečí škody na vás mít vadu, prodejce je za ni odpovědný. To neplatí v případě, že půjde o vadu, kterou lze s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
9.3. Nadstandardní záruka pro podnikatele. Nadstandardní záruku za jakost prodejce neposkytuje a za vady zboží, které se vyskytnou na zboží po přechodu nebezpečí škody na vás, prodejce neodpovídá.
9.4. Omezení odpovědnosti. Prodejce neodpovídá
9.4.1. u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
9.4.2. za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
9.4.3. u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí,
9.4.4. za vady zboží, vyplývá-li to, zejména u zboží zuživatelného a podléhajícího rychlé zkáze, z jeho povahy,
9.4.5. za vady zboží, pokud jste o nich před převzetím zboží věděli,
9.4.6. za vady zboží, pokud jste je sami způsobili.
9.5. Doba pro uplatnění práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit. Nejpozději je možné právo uplatnit do 6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od dne kdy, vám zboží bude dodáno. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nebude vám přiznáno.
9.6. Vaše práva při podstatném porušení smlouvy. Bude-li vada znamenat podstatné porušení smlouvy, máte právo:
9.6.1. na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
9.6.2. na odstranění vady opravou zboží,
9.6.3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
9.6.4. odstoupit od smlouvy.
Za podstatné porušení smlouvy se považuje dodání zboží s takovou vadou, o které prodávající musel již v okamžiku uzavření smlouvy vědět, že pokud byste ji předvídali, smlouvu byste s námi neuzavřeli; v ostatních případech se porušení smlouvy považuje za nepodstatné. Pokud nám zvolené právo neoznámíte, máte práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
9.7. Vaše práva při nepodstatném porušení smlouvy. Bude-li vada nepodstatným porušením smlouvy, máte právo:
9.7.1. na odstranění vady,
9.7.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud prodejci zvolené právo neoznámíte, může vadu odstranit opravou zboží, dodáním nového zboží nebo dodáním toho, co vám nebylo dodáno. Zvolené právo nemůžete později změnit bez našeho souhlasu.
9.8. Nemožnost požadovat odstoupení od smlouvy a dodání nového zboží. Nemůžete-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi, nemůžete odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,
9.8.1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
9.8.2. použili-li jste zboží ještě před objevením vady,
9.8.3. nezpůsobili-li jste nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
9.8.4. prodali-li jste zboží ještě před objevením vady, spotřebovali-li jste ho, anebo pozměnili-li jste zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám to, co ještě vrátit můžete, a ve zbytku prodejci poskytnete náhradu do výše, v níž jste měli z použití zboží prospěch.
9.9. Způsob reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit:
9.9.1. odesláním zboží na adresu prodejce,
9.9.2. pokud je v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady, u této osoby.
9.10. Náležitosti reklamace. Zboží je třeba prodejci předat ve stavu, který umožní posouzení oprávněnosti reklamace, zejména není možné zboží předat nepřiměřeně znečištěné. Při reklamaci je třeba:
9.10.1. doložit, že zboží bylo zakoupeno u prodejce,
9.10.2. sdělit, jakou vadu zboží reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena. Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho souhlasu měnit.
9.11. Vyřízení reklamace. Vaše reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 45 dnů. Zboží vám bude vráceno stejným způsobem, kterým bylo při uplatnění reklamace předáno. Pokud bude vaše reklamace uznána, doba pro uplatnění vašich práv z odpovědnosti za vady se prodlužuje o dobu, kterou vyřízení vaší reklamace trvalo.
9.12. Náhrada nákladů reklamace. V případě, že bude vaše reklamace uznána, máte právo na náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží účelně vynaloženy. V případě, že reklamace bude zamítnuta, má prodejce právo na náhradu nutných nákladů, které mu vzniknou vracením vašeho zboží.
Reklamace vad digitálního zboží
10.1. Působnost. Tato část obchodních podmínek upravuje odpovědnost prodejce za vady zboží, které vám dodal na nehmotném nosiči na základě smlouvy o dodání digitálního obsahu.
10.2. Odpovědnost prodejce za vady zboží. Prodejce odpovídá za to, že vám zboží dodá v ujednaném množství, jakosti, provedení a bez vad, pokud nejsou u obdobného druhu zboží obvyklé. Nebudou-li vlastnosti zboží ujednány, zboží vám bude dodáno s vlastnosti obvyklými tak, aby jej bylo možné použít za účelem patrným ze smlouvy.
10.3. Omezení odpovědnosti. Prodejce neodpovídá
10.3.1. u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
10.3.2. za vady zboží, pokud jsou nápadné a zřejmé již při uzavírání smlouvy nebo jste o nich před dodáním zboží věděli,
10.3.3. za vady zboží, pokud jste je sami způsobili.
10.4. Doba pro uplatnění práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit, nejpozději však do 6 měsíců od dodání zboží. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nebude vám přiznáno, to však neplatí, pokud půjde o vadu, která je důsledkem skutečnosti, o které prodejce v době dodání musel vědět. Doba pro uplatnění práva se prodlužuje o dobu trvání případných předchozích uznaných reklamací.
10.5. Vaše práva z vadného plnění. V případě vady máte právo:
10.5.1. bude-li vada zboží neodstranitelná a nebude-li možné kvůli ní zboží řádné užívat, od smlouvy odstoupit, nebo
10.5.2. bude-li vada odstranitelná, na odstranění vady nebo doplnění toho, co chybí,
10.5.3. na přiměřenou slevu z ceny zboží.
10.6. Způsob reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit:
10.6.1. zasláním e-mailu na naši e-mailovou adresu,
10.7. Náležitosti reklamace. Při reklamaci je třeba:
10.7.1. doložit, že zboží bylo zakoupeno u prodejce,
10.7.2. sdělit, jakou vadu zboží reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena. Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho souhlasu měnit.
10.8. Vyřízení reklamace. Pokud jste spotřebitelem, bude reklamace vyřízena do 30 dnů, jinak máte právo od smlouvy odstoupit. V ostatních případech bude vaše reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 45 dnů.
10.9. Náhrada nákladů reklamace. V případě, že bude vaše reklamace uznána, máte právo na náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží účelně vynaloženy. V případě, že reklamace bude zamítnuta, má prodejce právo na náhradu nutných nákladů, které mu vzniknou vracením vašeho zboží.
10.10. Potvrzení o reklamaci. Pokud jste spotřebitelem, při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží vám bude vydáno písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Další ustanovení
11.1. Evidence tržeb Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Přílohy
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát:
Dagmar Lucie Bradávková,
se sídlem Komenského 423, 76316 Fryšták - Horní Ves,
IČO 63394821
Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Číslo objednávky (nepovinné, pro rychlejší vyřízení požadavku):
Datum objednání (*)/datum obdržení (*):
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
Adresa spotřebitele/spotřebitelů:
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
Datum:
(*) Nehodící se škrtněte.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.6.2025.